Hırs !!!

Hayatta hiçbir zaman büyük hırslarım olmadı. Çalışkan oldum ama hırslı olmadım.

Güzel not tutardım okulda. Yazım da güzeldir. Sınav zamanı isteyen herkese fotokopi çektirirdim, paylaşmak için. Ama, sonradan duydum ki notlarını satanlar da varmış !

İş hayatına başladığımda henüz 21 yaşındaydım. Sadece işimi yaptım, kimseye karışmadım. Ama, sonradan öğrendim ki kendi işini yaparken benim işime de göz ucuyla bakıp hatalarımı bulanlar ve bunları bana söylemek yerine yukarılara (!) ispiyonlayanlar da varmış !

Geçen sabah arkadaşlarla kahvaltı ediyoruz. Birisinin kızı 2. sınıfa gidiyor. Meğer, sınıfın yarısı çocuklarına özel ders aldırıyorlarmış ve bunu birbirlerinden gizli yapıyorlarmış. Öğrenciyken sınav öncesi hiç çalışmadım diyen tiplerin, şimdi veli olup çocuklarına gizli gizli ders aldıran tiplere dönüştüğünü düşündüm birden.

Çocuğumu yarıştırmak istemiyorum hayatının hiçbir evresinde, mutlu olsun istiyorum.

Mutlu olsun, çalışkan olsun ama hırslı olmasın.

Sevgiler,

5 Yorum to “Hırs !!!”

  1. Yerinde teşhis, ancak ne güzel, uzunca bir yazı çıkabilirdi. neden kısa kestiniz ki!

  2. Sorun bizde diye düşünmeye başladım ben 🙂

Yorum bırakın